PAGINA GHID NOTAR CLIENT – Cum stabiliţi întrevederea cu notarul ?

Datorită complexităţii problemelor juridice, a multitudinii de taxe care se calculează şi se percep conform legii de către notari şi a responsabilităţii pentru legalitatea actului şi pentru calculul corect al taxelor, singurul în măsură să comunice clientului actele necesare şi costurile pentru instrumentarea unei proceduri notariale este notarul.

Pentru o estimare corectă a soluţiei juridice şi a costurilor este necesară deplasarea la notar, cu programare prealabilă şi în măsura în care este posibil, persoana trebuie să aibă în posesia sa actele pe care se va fundamenta operaţiunea juridică pe care o doreşte.

În cazul în care persoana nu este în posesia actelor, după ce va afla de la notar ce documente trebuie să pregătească, va mai fixa o întrevedere cu notarul, după obţinerea acestora.

Notarul nu va putea face calculul taxelor la telefon deoarece fiecare operaţiune juridică este taxabilă separat, calculul este laborios, iar activitatea din birou nu permite discuţii telefonice prelungite în timpul programului de lucru. De asemenea, nu va putea da o listă exhaustivă de acte necesare înainte de a discuta cu clientul şi de a studia actele deja existente.

Deoarece activitatea dintr-un birou notarial este foarte intensă, complexă, şi presupune o atenţie şi o responsabilitate specială cu privirea la corectitudinea datelor care se prelucrează în acte, pentru întrevederea cu notarul trebuie fixată şi respectată o programare. În caz contrar riscaţi să nu rezolvaţi problema pentru care v-aţi deplasat la biroul notarial, deoarece cei programaţi au prioritate. Programarea se poate face telefonic la secretariatul biroului.

Articolul a fost publicat in data de 30 decembrie 2018.

Inapoi la lista

Webdesign by:

MediaSoftware