PAGINA GHID NOTAR CLIENT – Care este statutul juridic al Notarului

Notarul este învestit de Stat să îndeplinească un serviciu de interes public şi are statutul unei funcţii autonome, actul întocmit de notar, purtând sigiliul şi semnătura sa, fiind un act de autoritate publică.

Putem spune că notarul are o activitate riguros reglementată şi controlată atât de organizaţiile profesionale – Camerele Notarilor Publici şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România – cât şi de Ministerul Justiţiei, actul notarial fiind de asemenea supus controlului judecătoresc.

Care este personalul auxiliar al biroului notarial ?

Personalul biroului notarial este format din secretari, operatori de calculator, arhivari şi delegaţi pentru relaţia dintre birou şi autorităţile administrative unde se înregistrează anumite tipuri de acte conform legii (de ex: Cartea funciară).

Activitatea personalului biroului notarial este de natură administrativă. Secretarul poate răspunde la întrebările dvs. referitoare la programul de lucru cu publicul al biroului, vă poate programa întâlnirea cu notarul, dar nu va putea calcula la telefon taxele necesare pentru diferitele tipuri de acte şi nici nu va putea rezolva probleme juridice, deoarece nu aceasta este competenţa sa, iar informaţiile date ar putea fi eronate.

Articolul a fost publicat in data de 30 decembrie 2018.

Inapoi la lista

Webdesign by:

MediaSoftware